Jak wrócić do formy po Świętach?

Święta, święta… i po świętach! Co zrobić, aby po świątecznym popuszczeniu pasa wrócić na dobre tory i do zdrowych nawyków?

Święta, święta… i po świętach! Co zrobić, aby po świątecznym popuszczeniu pasa wrócić na dobre tory i do zdrowych nawyków?

Przede wszystkim nie warto się obwiniać i karać się teraz restrykcyjną, głodówkową dietą. Bycie wściekłym na siebie może być dodatkowym źródłem stresu, który może doprowadzić Cię do lodówki i do objadania się.

Aby nie popadać ze skrajności w skrajność, warto ustalić dobry plan działania i działać zgodnie z nim.

WYZNACZ CEL

Na samym początku odchudzania popełniamy błąd, bo nie wyznaczamy sobie celu, a co gorsze nie dzielimy go na mniejsze zadania. W konsekwencji narzucamy na siebie zbyt wiele wyrzeczeń, przez co szybko rezygnujemy, bo stajemy się tym wszystkim wyczerpani.

Pamiętaj – nie wprowadzaj na raz wszystkich zmian – rób to stopniowo!

OKREŚL CZAS REALIZACJI

Oceń racjonalnie, ile czasu zajmie Ci odchudzanie. Porzuć myślenie, które serwują Ci kolorowe magazyny typu „schudnij w 10 dni…”. Podejdź mądrze do tematu odchudzania. Nadprogramowe kilogramy nie przyszły z dnia na dzień, a na pewno nie po trzech dniach ucztowania – zatem tym bardziej nie odejdą od nas prędko.

Im szybciej będziemy chcieli zrzucić nadprogramowe kilogramy, tym szybciej one wrócą do nas z nawiązką. Organizm odczuwa to jako stan chorobowy, dlatego później będzie chciał wrócić do stanu wyjściowego.

DOBRZE ZBILANSOWANA DIETA – GWARANT SUKCESU

Gwarantem sukcesu jest z pewnością odpowiednio zbilansowana dieta, dzięki której można uzyskać satysfakcjonujące efekty zarówno sylwetkowe, jak i zdrowotne.

Niezbędne będzie oszacowanie swojego zapotrzebowania kalorycznego i ustalenie odpowiedniego deficytu, aby doprowadzić do utraty tkanki tłuszczowej.

Następnie ustalenie stałych pór spożywania posiłków oraz ich ilość.

Spożywane posiłki podczas Świąt mogły doprowadzić do zatrzymania się wody podskórnej. Aby się jej pozbyć spróbuj:

–  zredukować ilość soli – zwłaszcza której źródłem jest żywność przetworzona,

– zwiększyć spożycie żywności zawierającej potas (jego źródłem są m.in.: pomidory, banany, brukselka, jarmuż, natka pietruszki),

– odpowiednio się nawadniać, a także spożywać warzywa i owoce, które również zawierają wodę, a ponadto są świetnym źródłem wielu minerałów i przeciwutleniaczy,

– zwiększyć aktywność fizyczną.


Nie masz czasu na przygotowanie posiłków? Skorzystaj z naszego cateringu dietetycznego z dostawą do domu.

Sprawdź naszą ofertę!