DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O DZISIEJSZYCH POSIŁKACH 

Śniadanie

Pasta z tuńczyka z bułeczką gryczaną i świeżymi warzywami

 

Na śniadanie proponujemy pastę z tuńczyka z gryczaną bułeczką. Tuńczyk jest rybą niskokaloryczną i bogatą w białko, dodatkowo jest dobrym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3, witamin D3, B12 oraz wapnia i żelaza. Gryka, z której przygotowana jest bułeczka jest bogata w błonnik, a także zawiera witaminę E, która ma właściwości antyoksydacyjne oraz jest skarbnicą witamin z grupy B.

II Śniadanie

Smoothie truskawka-rabarbar z nasionami chia

Lekkie smoothie wzbogacone o nasiona chia, które pęczniejąc stanowią świetne źródło błonnika pokarmowego wspomagającego trawienie. Dodatkowo bogate są w kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6.

Obiad

Cytrynowo-ziołowe krewetki na kremowym risotto z groszkiem i brokułem

Dziś na obiad prawdziwie królewska uczta! Pyszne, kremowe risotto zostało przygotowane na bazie prawdziwego masła, białego wina i świeżo startego parmezanu. Do risotto użyliśmy ryżu arborio. Krewetki zaś zostały zamarynowane w marynacie z soku z limonki, świeżej kolendry, papryczki chili. Krewetki są lekkostrawnym, bardzo dobrym źródłem białka, a także są cenne w witaminy: niacynę, kobalaminę, witaminę A i witaminę D. Dodatkowo dostarczają kwasów omega-3.

Podwieczorek

Fit kokosowe ciasto Kinder Pingui  

Ciasto inspirowane słynnym batonikiem Kinder Pingui. Ciemny spód został przygotowany z dodatkiem prawdziwego kakao i ksylitolu, zaś górna warstwa to ricotta, twaróg i niewielki dodatek mascarpone dla uzyskania kremowej konsystencji.

Kolacja

Gnocchi ze szpinakiem i suszonymi pomidorami w sosie z gorgonzolą

Kolacja, która przenosi prosto do Włoch! Gnocchi, które dziś proponujemy zostały przygotowane głównie z ziemniaków, wody a także niewielkiego dodatku mąki pszennej. Prawdziwa gorgonzola jest serem naturalnie nie zawierającym laktozy, z uwagi na potrójną fermentację, którą przechodzi w trakcie wytwarzania. Dodatkowo zawiera pleśń penicillium, będącą naturalnym “antybiotykiem”.